קידום אורגני (SEO – Search Engine Optimization), או אופטימיזציה למנועי חיפוש, כולל סדרה של פעולות ודרישות שנועדו לשפר את דירוג האתר שלכם במנועי חיפוש כמו גוגל.
קידום האורגני מתמקד בשימוש בשיטות שאינן בתשלום בהכרח (אך דרוש ידע רב) כדי לשפר את הנראות, כולל אופטימיזציה של מילות מפתח, יצירת תוכן ושיפורים טכניים כדי לעמוד בקריטריונים של מנועי חיפוש.
שבניתם את האתר שלכם, אולי חשבתם שיצרתם את האתר שלכם מתוך מחשבה על המשתמשים שלכם. אחד מאותם משתמשים הוא מנוע החיפוש שסורק את האתר שלכם, ועוזר לאנשים לגלות את התוכן שלכם בצורה פשוטה יותר.
אמנם אין אחריות על כך שאתר מסוים יתווסף לאינדקס של גוגל או לכל אידנקס אחר. אתרים שעוקבים אחר "יסודות החיפוש" נוטים להופיע יותר בתוצאות החיפוש של גוגל.
יסודות החיפוש בנויים משלושה קריטריונים מרכזיים בעולם האתרים:
- דרישות טכניות.
- שיטות עבודה מומלצות.
- מדיניות ספאם.
יסודות החיפוש מהווים את החלקים המרכזיים של מה שהופך את התוכן באתר שלכם (דפי אינטרנט, תמונות, סרטונים וכו') לכשיר להופעה בחיפוש Google.
איך לפתח אסטרטגיית קידום אורגני מנצחת?
יצירת אסטרטגיית קידום יעילה מתחילה כמובן בדרישות טכניות לבנייה נכונה של אתרי אינטרנט.
אין לי יכולת לספר לכם על כמות האתרים שבנויים פשוט לא נכון מהיסוד. אני מדבר על הדברים שאנחנו לא רואים, ועל תהליכי הקידוד שמתנהלים מאחורי הקלעים.
אני מדבר אפילו על השרת שאתם משתמשים בו, וכן זה עד כדי כך קריטי!. להלן הבסיס לאסטרטגיית קידום אורגני:
- בחירת שרת חכמה.
- בנייה נכונה של אתר אינטרנט.
- התאמה למכשירים ניידים.
- מבנה הקישורים באתר.
- טעינה מהירה במחשב ובנייד.
- תוכן איכותי וייחודי.
- שליחת מפת האתר לסריקה.
חשוב מאוד להתאים ביעילות את האתר שלכם למשתמשים ולמנועי חיפוש כאחד. לאחר בניית האתר בצורה נכונה, אפשר להתחיל לפתח אסטרטגיית קידום אורגני. זה כולל קביעת יעדים ברורים ומשימות להמשך תהליך הקידום.
התמקדו בתוכן איכותי במיוחד, תמונות וטקסט חלופי לתמונות וכותרת ותיאורים מושכים. חשוב מאוד שהאתר שלכם נטען במהירות, במיוחד למכשירים ניידים שכן כיום רוב הכניסות מתבצעות משם.
שלבו מילות מפתח באופן טבעי בטקסט שלכם, אך תנו עדיפות לקריאות שלו. מבנה התוכן שלכם עם כותרות ושימוש בקישורים פנימיים יכולים גם הם לשפר את חוויית המשתמש ואת ביצועי ה-SEO.
שיטות עבודה מומלצות לקידום אורגני
אופטימיזציה למנועי חיפוש כוללת מספר שלבים מרכזיים. ראשית, ודאו שהאתר שלכם נטען במהירות, מהירות היא קריטית. אתם יכולים לבדוק את המהירות של האתר שלכם ב-בדיקת מהירות אתר אינטרנט.
השתמשו בכותרת ותיאורים ידידותיים לקידום אתרים (SEO) שהם ברורים ורלוונטיים למשתמשים שלכם. הם יעזרו למנוע החיפוש למקם את האתר בצורה טובה יותר.
שלבו טקסט חלופי (alt text) עבור תמונות כדי לסייע למנועי החיפוש להבין את התוכן שלכם. מעבר לזה, זה עוזר להנגיש את האתר שלכם לבעלי מוגבלויות.
צריך לבצע עדכון באופן קבוע של האתר שלכם, עם תוכן איכותי עם דגש על קריאות התוכן והמבנה שלו. ואל תרגמו למשתמשים שלכם חווית משתמש גרועה עם פרסומות מרובות, אשר מפריעות להם לקרוא את התוכן.
מאמץ מתמשך זה מסייע לשמור ולשפר את דירוג החיפוש שלכם.
לתכנים ולקישורים תפקיד מכריע בקידום אתרים אורגני. עדכון אתר האינטרנט שלכם באופן קבוע עם תוכן חדש מסייע לשמור על רלוונטיות ומגדיל את תדירות הסריקה של מנועי החיפוש באתר שלכם.
יצירת תוכן שאנשים מוצאים מושך ושימושי תשפיע ככל הנראה על נוכחות האתר שלך בתוצאות החיפוש יותר מכל הצעה אחרת.
בעוד ש"תוכן משכנע ושימושי" יכול להיות מובן באופן שונה אצל כל אחד ואחת מאיתנו, תוכן זה חולק בדרך כלל כמה תכונות משותפות, כגון:
- טקסט קל לקריאה ומאורגן היטב.
- התוכן הוא ייחודי (הטקסטים והתמונות).
- התוכן עדכני ומעניין.
- המאמר עוזר ואמין.
כיצד לשלוט ולשפר נתונים עבור קידום אתרים?
שליטה ושיפור נתונים הם קריטיים לקידום אתרים אורגני. השתמשו בכלים כמו Google Search Console כדי לנטר את ביצועי האתר שלכם.
כשגוגל סורקת דף, היא אמורה לראות את הדף באופן אידיאלי כמו שמשתמש ממוצע רואה. לשם כך, Google צריכה להיות מסוגלת לגשת לאותם משאבים כמו הדפדפן של המשתמש.
אם האתר שלכם מסתיר רכיבים חשובים המרכיבים את האתר (כמו JavaScript ו-CSS). ייתכן מאוד שגוגל לא תוכל להבין את האתר בגלל זה, מה שאומר שהיא עלולה לגרום לכך שהאתר לא יופיע כלל.
כדי לבדוק כיצד Google רואה את הדפים של האתר שלכם, ניתן להשתמש בכלי לבדיקת כתובות אתרים ב-Search Console.
כיצד להשתמש ב-Google Search Console לקידום אתרים?
Google Search Console הוא כלי חיוני לשיפור וקידום האורגני (SEO) של האתר שלכם.
התחילו באימות האתר שלכם בפלטפורמה, זהו תהליך קצר וטיפה טכני אבל יחסית פשוט. השתמשו בו כדי לנטר את ביצועי האתר, לעקוב אחר שאילתות חיפוש ולזהות בעיות אינדוקס.
בדקו באופן קבוע את דוח "ביצועים" כדי להבין אילו מילות מפתח מביאות לכם הכי הרבה תנועה לאתר שלכם.
כך תקבלו מבט כולל של החשיפות שלכם בגוגל, על כמות הקליקים וכמובן, המיקום הממוצע של האתר שלכם. זה יתרון אם תדעו איך לנצל את הדוח לטובת הקידום העתידי של האתר שלכם.
קידום יעיל של התוכן החדש שלכם יוביל לגילוי מהיר יותר על ידי מי שמתעניין באותו נושא. אתם יכולים לעשות זאת בדרכים רבות:
- קידום ברשתות חברתיות.
- פרסומת, גם במצב לא מקוון וגם באינטרנט.
- מפה לאוזן, עיתונות ועוד.
קידום אורגני (SEO) כולל תכנון אסטרטגי, מחקר מילות מפתח ואופטימיזציה מתמשכת של האתר שלכם. אז שאתם מקדמים אורגני אל תחשבו רק על הלקוחות או על גוגל, תחשבו על שניהם.
תגובה אחת
מאמר מעולה ומעמיק, מחכה להמשך!